Minibalta és zseblángvágó ajánlott

Egy jó pécsi bölcsész nem csak a könyveket szereti bújni, bátran néz szembe a félelemmel és a bezártság ijesztő gondolatával. Félredobva Nietzschét és Saussure-t (bár kétség kívül ők is elég ijesztőek) mi is ezt tettük, mikor csapatunkkal meglátogattunk a Csinos aljában lapuló Paraparkot, ahol kipróbálhatjuk napjaink egyik legelterjedtebb szórakozását. 
 
Magyarországon csak néhány városban lelhető fel Parapark, de szerencsénkre Pécs köztük van, úgyhogy nem kellett messzire mennünk. A játék menete nem bonyolult, de biztonság kedvéért kapunk egy gyors felvilágosítást. A fontos infókat az elején megkapjuk, gyors walki-talkie ellenőrzés és mehet is a játék. Létszám szempontjából meg kell találni az arany középutat. Ha hárman vagytok, nincs elég szem, hogy minden kis mütyűrt sikeresen felkutassatok, vagy egyszerre bajlódjatok négy különböző széfen/lakaton/ajtón stb. Négy-öt fő a megfelelő létszám, ha ügyesen futkostok ide-oda, és tartotok néha egy perc brainstormingot, ahol felvázoljátok a pillanatnyi helyzetet, relatíve gyorsan és olajozottan haladhat a dolog. 
Persze nem lesz egyszerű és tökéletesen gördülékeny, miért is lenne az? Ennek pont nem ez a lényege, inkább az, hogy izzadjon kicsit a tenyered, és érezd az óra kattogásának idegölő hangját. Kis rendszerezés sem árt, mert a végén ott lesz előttetek negyvenkettő kulcs, meg egy kisebb novellányi megfejtendő ezmegaz, és gőzötök nem lesz melyiket próbáltátok már megfejteni. Bár kicsi az esélye, de ha mégis tökéletes összecsiszoltsággal működne a csapatotok, akkor is van elég csapda, rémség és hátráltató tényező, hogy kihívást jelentsen a feladat megoldása: élve kijutni. 
 
Bár nem találtuk semmi olyat a Paraparkban, amitől hetekig rémálmaink lettek volna, az atmoszféra a névnek megfelelő. Ugyan nem akarjuk elspoilerezni az élményt senkinek, annyit mondunk, hogy vannak dolgok, amiknek köszönhetően nem csak a hangulat válik megleően nyomasztóvá, de a stressz hatására kialakuló adrenalin szintet is élvezhető magasságokba emeli. A menekülj vagy küzdj ösztöne folyamatosan feszít, de nincs kivel megverekedni (a lácfűrészes csak az óra lejártakor jön), futni meg nem tudsz. Meg kell oldanotok a puzzle-ket, nincs más esély.
 
Ami hiányzott nekünk, az a keretezés volt, egy picivel több történeti expozíció hatalmasat dobna a hangulaton, segítene jobban elmerülni a játékban, felfüggeszteni a kétkedésünket. Ennek ellenére azt gondoljuk, sok embernek tetszhet a játék. Többen a csapatunkból szabadulós flash játékokon nőttek fel, és a hely visszahozta a gyerekkor szórakoztató, de hátborzongató perceit. Mások a végső ideglelést, vagy az agyukat megerőltető logikai feladványokat kutatták, és senki nem ment haza élmények nélkül.
 
A parapark által nyújtott játékok az emberségünk elnyomott oldalait veszik célba. Sikerei bizonyítják, hogy az emberek kíváncsisága, illetve örökös rémület iránti vágya hajtja a népet, még ha csak egy órára is, de átélhesse ezt a hamis bezártságot. Az élmény kihagyása nem javasolt.