MAGYAR VÁLASZTÓKERÜLET - Radnai Dániel

Sziasztok, a nevem Radnai Dani, 21 éves vagyok és azért jelentkeztem (újra) a magyar szakon a hallgatói képviselői pozícióra, mert úgy érzem, egy év tapasztalat és aktív munka után idén is operatív tagja lehetnék a HÖK Küldöttgyűlésének.

Amikor tavaly megválasztottak szakos képviselőnek az alkalmat az adta, hogy első körben senki nem jelentkezett, és egy jóakaró felsőbbéves rám gondolt. Akkor azt mondtam: másodéves vagyok, majdnem minden évfolyamról ismerek mindenkit, a képzésemet jól ismerem, hát miért ne tegyek többet a szakomért, ha van rá lehetőségem, így lecsaptam rá. 

Noha sok ismerősöm volt már az egyetemi bürokrácia belső tagjai közül, mégis sok újdonságot (új ismerőst, új élményt, új ismeretet, tapasztalatot) hozott a felsőoktatási érdekképviselet élő közelségből való megtapasztalása. A KGY tagjaként megtanulhattam, hogy egy-egy kérdés a gyakorlat szerint hogyan kerül napirendre és megvitatásra, mi a módja egy ügy elintézésének, kihez /hova kell szaladnom akármilyen tanulmányi problémával stb.

Sok idő kellett, hogy megszokjam, de úgy érzem, egy év alatt sikerült annyi tapasztalatot szereznem, hogy ezt még a szakom (s így csoporttársaim, felsőbb- és alsóbbéves hallgatóim) javára tudtam fordítani. A két félév során két szakos labdarúgómérkőzést, valamint egy filmvetítést is szerveztem a szakon, melyek – bár a szervező munka nem az erősségem – érzésem szerint jól sikerültek. Idén tavasszal kerül majd megrendezésre – első ízben az én közreműködésemmel is – a magyaros szakhét, ami mögött szintén sok munka áll. De nemcsak a „közösségi élet szervezése” terén voltam aktív: az egyes kurzusfelvételi időszakoknál testben-lélekben, vagy online folyamatos kapcsolatban voltam a Tanszékek munkatársaival, megpróbálva a lehetetlent: gördülékennyé tenni a tárgyfelvételi időszakot. Ez többé-kevésbé, a gyógyító idő nem kis segítségével, sikerült is. Ezzel összefüggésben távoli célom, hogy a magyar szakok (BA, MA, osztatlan tanári) képzési anomáliáira is próbálok megoldásokat találni, de ez már a jövőbe vezet bennünket, így hát visszatérek mondandóm céljához.

Azért szeretnék ebben a félévben is a magyar szak hallgatói képviselője lenni, mert úgy érzem, sikerült egy év alatt egy olyan gördülékeny kommunikációs kapcsolati rendszert kialakítanom, mely nagyban megkönnyíti az intézeti szervezést, interakciókat a szakom és a Hallgatói Önkormányzat között. Kellő rálátásom van képzésem jellegzetességeire, s szoros kapcsolatot tartok fenn hallgatótársaimmal is. DE ez nem egy állapot: ez egy olyan gépezet, amin folyamatosan dolgoznom, dolgoznunk kell, és szüntelen odafigyelést igényel mindnyájunktól! Hát ezen szeretnék munkálkodni az elkövetkező egy évben. Köszönöm a bizalmat hozzá!

 

Radnai Dániel Szabolcs