„A mi munkánk elsősorban a hallgatók szolgálata” – interjú Huszárné Mánfai Máriával

Ahogyan már legtöbbeteknek feltűnt, új helyre költözött a TO. Az átalakításokkal és az évindítással kapcsolatban Huszárné Mánfai Máriával, a Tanulmányi Osztály vezetőjével beszélgettünk.

PécsiBölcsész: Elköltözött a Tanulmányi Osztály, mi volt a gond a régi hellyel?

Huszárné Mánfai Mária: A régi Tanulmányi Osztályt sok szempontból kinőttük, nyugodtan mondhatom, hogy a hallgatók számára méltatlan körülményeket tudtunk csak biztosítani. A lépcsőn hosszasan kígyózó sorok a kellemetlenségeken túl balesetveszélyt is rejtettek magukban, az osztályon belül is helyszűkével küzdöttünk. A személyi anyagok és indexek elhelyezése nagy gondot okozott, nehezítette azok kezelését.

A továbblépés lehetőségét a dékáni vezetés biztosította számunkra azzal, hogy az erre a célra szánt összeget rendelkezésre bocsátotta. A beruházás egy hallgatóbarát, tágas, világos, átlátható, kulturált ügyfélfogadó teret hozott létre. A pultoknál öt ügyfélfogadó helyen állunk a hallgatók rendelkezésére, a megváltozott ügyfélfogadási időben a nappalis és levelezős hallgatók kiszolgálását végezzük, az ETR működéséért felelős kolléganő is itt fogadja a hozzá fordulókat. Terveink szerint később oktatásszervezési, Erasmus pályázattal kapcsolatban is itt lesz elérhető néhány kollégánk.

PB.: Az eredeti koncepció az lett volna, hogy egy híd fog átvezetni az A épületből a TO-ra. Mi lett ezzel az ötlettel?

H.M.M.: Az elképzelés nagyon szép volt, hiszen lényegesen megkönnyítette volna a hallgatók mozgását az A és a D épület között, a felmerülő költségek miatt azonban erről le kellett mondanunk. A megközelítés közvetlenül a Botanikus kert felől, a lépcsőn történik majd. Már elkészült a terv, mely szerint a Hallgatói Önkormányzat közreműködő segítségével egy művészeti karos hallgató fogja felfesteni a kar emblémáját és a Tanulmányi Osztály feliratot. Kedves színfolt lehet ez majd. Az elmúlt bő egy hónapban a hallgatók megszokták ezt az új helyet, lassanként be is lakják. Megérkeztek a bútorok, jó lesz itt időt tölteni, azt reméljük. A HÖK-kel közös tervünk egy ügyfélhívó rendszer installálása, amelynek természetesen a nagy tömegeket mozgató időszakokban lenne különösen nagy jelentősége. Az ETR és a MODULO rendszerek kiteljesedése következtében már ritkábban van szükség a hallgató személyes megjelenésére, ám vannak még csúcsidőszakaink, amikor nagyon sokan fordulnak meg a TO-n. Ezek a helyzetek igénylik az átlátható ügyfélkezelést.

PB.: Az átköltözés befolyásolta-e valamiben a Tanulmányi Osztály munkáját?
 

H.M.M.: Kollégáimmal együtt tudjuk, mi a Tanulmányi Osztályon szolgáltatást nyújtunk. A MODULO rendszeren, az ETR-en, továbbá e-mailes kommunikáción keresztül igyekszünk elintézni sok feladatot, természetesen azokat, melyek megoldására a virtuális tér lehetőséget nyújt. Évek óta jó az együttműködésünk a Hallgatói Önkormányzattal, együtt kommunikáljuk a nehéz helyzeteket, határidőket, feladatokat, a megváltozott szabályok esetében igyekszünk elébe menni a problémáknak, és még a baj megtörténte előtt orvosolni azokat. A mi munkánk elsősorban a hallgatók szolgálata.

PB.: A Tanulmányi Osztályon mi jelenti a legkomolyabb problémát jelenleg?

HMM.: Komoly változás, hogy az ETR-ből vett adatokkal a FIR (Felsőoktatási Információs Rendszer) alapján finanszírozza az egyetemeket a kormányzat. Ez az ETR-ben olyan pontos és mindenre kiterjedő adatfeltöltést vár tőlünk, ami nagy teher és felelősség. Amikor a hallgatóktól kell információkat, okmányok másolatát, adatokat begyűjtenünk, akkor nagyon komoly együttműködésre kell támaszkodnunk. Jelenleg valamennyien azon dolgozunk, hogy ez a folyamat a legnagyobb rendben, pontossággal megtörténjen, és október 15-tel korrekt, pontos eredményeket lehessen az ETR-ből kinyerni. A költözés és az év eleji sűrű feladatok ellenére, ha kicsit nehezebben is, mint szokott, de beindult ez az év is. Reméljük, mindenki legnagyobb megelégedésére.